13 Şubat 2014 Perşembe

DİKKAT, Kirpi Çıkabilir



 İnternette gezerken şirin hayvan kurabiyelerine rastladım. Farklı olan kalıp kullanmadan yapilmış olmalarıydı. Birçok şirin hayvan kurabiyesi var. Ben de tek tek deneyip sizinle paylaşmak istiyorum. 
Ve ilk kurabiyelerimiz kirpiler.... 
Hadi kolay gelsin...

Malzemeler: 


1) 400 gr, yaklasik 3 su bardagı un
2) 5 tepeleme kaşık pudra şekeri
3) 135 gr tereyağı
4) bir yumurtanın akı
5) vanilya şekeri 
6) bir çay bardağı süt ve süsleme için damla çikolata

YAPILIŞÎ: 

1) Tüm malzemeyi yoğurun ve hamuru 4-5 eşit parçaya ayırıp buzdolabına koyun ve 1 saat bekletin. 

2) Ayırdığınız parçaları tek tek buzdolabindan alıp kullanın. 
Kirpi şeklini vermek için parçadan ceviz büyüklüğünde elinize alın. Ben hepsinin ayni boyda olmasini sağlamak için 20 gr lık parçalara böldüm.
Her birini elinizle yuvarlayıp, bir ucu hafif sivri olacak biçimde şekillendirin. 
Sonra sivri uçlu bir makasla önce ağzını, sonra dikenlerini oluşturun. 
3) Damla cikolatalarla gözlerini yaptıktan sonra pişirme kağıdı serilmiş tepsiye dizin. 


175 derecede ısıtılmış fırında dikenler hafif kahverengi olana dek pişirin. 

Kirpileriniz hazır...
AFİYET OLSUN....



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba, google hesabınız yoksa lütfen ANONİM kullanıcıyı seçerek yorum bırakınız.