19 Mayıs 2013 Pazar

PAZAR YEMEĞİMİZ

KLEFTİKO

Bu haftasonu için Yunan mutfağından bir yemek seçtim. Kleftiko... Klasik patates püresi ve sevdiğim közlenmiş patlıcan salatasiyla servisini yaptım. 
Etleri pişirmek için 2 kişilik güveç kaplari tercih ettim. Etlerin marine edilmesi 4 saat sürüyor, zamanlamayı dikkatli yapmalı...
Kolay gelsin, Afiyet olsun...


MALZEMELER
1) 4-5 tane kuzu pirzola ( ben küçük olanlardan tercih ettim)
2) 3 YK zeytinyağ
3) 2 büyük kuru soğan
3) 1/2 SB  elma sirkesi
4) kuru kekik, nane, reyhan
5) 1 tatlı kaşığı salca
6)  2 SB un 
Tu ve karabiber

YAPILIŞI: 
1) önce etlerimizi marine ( terbiye) edelim. Bunun icin etlerimizi derin bir kaba alalım. Ayrı bir kasede 2 kaşık zeytinyağı, sirke, baharatlar, salca ve tuzu karıştıralım. 
Bu karışımı etlerin üzerine koyup güzelce karıştıralım. 
Marinedeki etlerimizi 4 saat buzdolabinda bekletelim.



2) Etlerin marine süresi dolmak üzereyken ( yaklaşık 15 dk öncesinde ) güveç kaplarımızın kapağını oluşturacak hamuru yapalım. 
Unu yoğurma kabına alalım, üzerine yarım bardak kadar su ve damak tadımıza göre tuz ekleyip yoğuralım. Hamurumuz biraz sert bir hamur olacak.

3) Etlerimizi kağıt mutfak havlusu ile kurulayalım. 

4) fırını 160 dereceye getirelim.
Kalan 1 YK zeytinyağını tavaya alalım ve etlerimizi yüzleri hafif kahvarengileşene kadar kızgın yağda kızartalım. 

5) Kızaran etleri güveç kabımıza alalım. Soğanları ince ince doğrayıp etlerin üzerine koyalım.

 
6) Marine sosunu etlerin üzerine gezdirelim.
7) Hamurumuzu yufka şeklinde açalım. Güveç kabımızın kenarlarını ıslatalım. Hamurumuzu kabın üzerine açık yer kalmayacak şekilde örtelim. 

8) yemeğimizi fırına verip, hamurumuz kızarana kadar yaklaşık 1 saat pişirelim. 
Sıcak servis yapalım. 



AFİYET OLSUN...

1 yorum:

  1. Canım bloğun hayırlı olsun. Hergün bakarım artık. Sağ tarafa takip kısmını açarsan takipçilerini de görebilirsin. Öpüyorum.

    YanıtlaSil

Merhaba, google hesabınız yoksa lütfen ANONİM kullanıcıyı seçerek yorum bırakınız.