13 Mart 2014 Perşembe

Sefirhan Keki

Yine bir akşam ve yarın beslenme çantalarına ne koysam diye düşünürken, çok sevdiğim bu kek geldi aklıma. Uzun zamandır yapmamıstım. Hadi kolay gelsin ...


MALZEMELER: 
Elmalı iç harç için: 

1) 2 adet elma
2) 12 adet petibör bisküvi ( kare borcam için ) 
3) 2 avuç fındık, ceviz ya da badem içi. Tercih sizin, ben fındık kullandım. :-))
4) tarçın

HAMUR İÇİN: 

1) 3 yumurta
2) 3 çay bardağı şeker ( ben biraz eksik kullandım ) 
3) 3 çay bardağı un
4) 2 çorba kaşığı süt

YAPILIŞI:  
1) Elmaları soyun ve rendeleyin. Tavaya alıp şekeri ekleyin ve suyunu bırakıp hafif çekinceye dek pişirin. 
Tarçın ve çekilmiş fındık içini ekleyin. Soğumaya bırakın. 

2) Yuumurtaları şekerle iyice çırpın. Un, kabartma tozu, şekerli vanilin ve sütü ekleyip çırpın. 

3) Bisküvileri tepsiye dizin. Üzerine elmayı yayın. Elmanın üzerine hamuru gezdirip her yerini iyice kaplamasını sağlayın. 

Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında kek pişene dek pişirin. 
Dilimleyerek servis yapın. 

AFİYET OLSUN... 

Not: ben üzerine çikolata sosu döküyorum, çocuklar daha çok seviyor...  ; )



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba, google hesabınız yoksa lütfen ANONİM kullanıcıyı seçerek yorum bırakınız.