8 Mart 2014 Cumartesi

Şeker hamurlu pasta denemesi




Uzun zamandır araştırdığim, farklı kaynaklardan okuyarak - izleyerek öğrenmeye çalıştığım şeker hamuru ile pasta yapımını bu akşam denedim. Çok acemice bir deneme olsa da paylaşmak istedim. 
Pandispanyayı ve dolgu kremasını ben kendim yaptım. İsterseniz siz hazır ürün de kullabilirsiniz. 
PANDİSPANYA MALZEMESİ: 

1) 4 yumurta
2) 1 Sb un
3) 1 Sb şeker 
4) 1 Sb nişasta
5) 1 kabartma tozu, 1 vanilya 
6) 1 fincan süt


YAPILIŞI
1) Yumurtaları şekerle iyice çırpın. Üzerine un, nişasta, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip çırpın. Son olarak  sütü ekleyin ve karıştırın. 
2) Tabanına pişirme kağıdı serilmiş kelepçeli kalıba hamuru dökün ve önceden 150 dereceye ısıtılmış fırında 35 - 40 dakika pişirin. 



DOLGU KREMASI 


1) 2 sb süt
2) 1 sb şeker
3) 2 yemek kaşığı kakao
4) 2 yk un
5) 1 yumurta
 
YAPILIŞI 
 Bütün malzemeleri bir tencerede çırpın ve ocağa koyun. Karıştırarak pişirin. Dibi biraz tutabilir. Kaynamaya başlayinca altını kapatın ve başka bir kaba alın. Ara ara karıştırarak soğutun.

KAPLAMA VE SÜSLEME
İlk denemede farklı süslemeler yapmak istediğim için, pandispanyayı dörde böldüm. Her bir parçayı kare olacak şekilde kestim. 
Kare parçaları ikiye böldüm ve bir yüzüne dolgu kreması sürdüm. Diğerini sütle ıslattım. 
Ve katları tekrar kapattım. 
 Şeker hamuru ile kaplama yapmak için önce hamuru elinizde yoğurarak yumuşatın. 


Temiz bir zemine pudra şekeri serpin ve şeker hamurunu merdaneyle açın. Önemli olan zeminin, merdanenin ve elinizin kuru olması. 



Açtığınız hamuru kekin üzerine kapatın. Uçlarını düzleştirin. Fazlalıkları  pizza bıçağı ile kesin ce ayırın. 
Kaplanmış keklerinizi istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Bunun için artan şeker hamurlarını şekillendirebilir ya da renkli süsleme glazürü kullanabilirsiniz. 
AFİYET OLSUN....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba, google hesabınız yoksa lütfen ANONİM kullanıcıyı seçerek yorum bırakınız.