6 Nisan 2014 Pazar

Çikolatalı Sufle

Uzun zamandır denemek istediğim bir tatlı. Sufle, temel olarak zor olarak bilinen bir tatlıdır. Ancak kızım akşam vakti sufle isteyince "google teyzeye" sordum. Ve enfes, kolay, az malzemeli bir tarif buldum. Yaptım, fotoğrafladım ve tattırdım... Buyrun sıra sizde...


Malzemeler: 
1) 80 gr bitter çikolata
2) 50 gr tereyağı
3) yarım su bardağı un
4) 3 orta boy yumurta
5) 3 yemek kaşığı şeker
6) kalipları yağlamak icin biraz margarin. 
Yapılışı: 


1) Yumurtayı ve tereyağını buzdolabindan çıkarın. 
2) Sufle kaliplarınızı margarinle yağlayın. Fırını 220 dereceye ısıtın. 
3) Tereyağını ve çikolatayı yapışmaz bir tavaya alıp, kısık ateşte eritin. Her ikiside eriyince ocağı kapatın ve unu yavaş yavaş çırparak ekleyin. Hamur hazır. 
4) Yumurtaları ve şekeri derin bir kapta iyice beyazlaşıncaya kadar çırpın. 
5) Yumurta - şeker karışımını yavaş yavaş ve çırparak hamura yedirin. Mümkünse kullandığınız çırpıcı, tel olmasın. 
6) Yağladığınız suffle kalıplarina hamuru paylaştırın. 
7) Isinan fırına sürün. En önemli nokta fırında kalma süresi. Ben 8 dakika tuttum. Ancak akışkan sıvı kısmı az oldu. Tavsiyem şudur ki, kendi fırınızda deneme yanılma yoluyla en iyi süreyi bulabilirsiniz. Fazla kalinca minik kaplarda çikolatalı kek yapmış olacağınızı unutmayın.... 
 AFİYET OLSUN... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba, google hesabınız yoksa lütfen ANONİM kullanıcıyı seçerek yorum bırakınız.