20 Nisan 2014 Pazar

Nisan ayına yakışır gülsuyu ve lokumlu kurabiye

Nisan ayı baharla beraber güllerin çoştuğu günleri getirir. Ve bu ay içinde peygamber efendimizin doğumunun kutlandığı kutlu doğum haftasını da barındırır. Öyleyse gül kokulu, lokumlu kurabiyeler yapalım. 



MALZEMELER: 

1) 200 gr tereyağı ( ben margarin + tereyağı kullandım ) 
2) 2 yemek kaşığı yoğurt
3) yarım çay bardağı sıvı yağ
4) 6-7 su bardağı un
5) birer paket vanilya ve kabartma tozu
6) bir çay bardağı pudra şekeri
Ve lokum 
Gül suyunu ben bir yemek kaşığı kullandım. Ayrica pembe renk için de kırmızı gıda boyasını bir yemek kaşığı kullandım. 



YAPILIŞI: 
1) tereyağını eritin. Yoğurt, vanilinli şeker, pudra şekeri, sıvı yağ ve kullanacaksanız gülsuyu ve gıda boyasını da ekleyerek çırpın. 
2) Unu ve kabartma tozunu harmanlayın ve yağlı karışıma ekleyin ve yoğurun. 
3) Elinize ceviz büyüklüğünde hamurlar alıp yuvarlayın, ortasına başparmağınızla derinlik verin. Oraya lokumu koyun ve hamuru birleştirip yuvarlayın. 


4) Yağli kağıt serilmiş tepsiye dizin ve 180 derecede ısıttığınız fırında 30 dakika pişirin. Kurabiyeler sıcakken biraz pudra şekeri serpin...
Sevdiklerinizle birlikte 
AFİYET OLSUN....


1 yorum:

  1. Merhaba,
    çok enteresan bir tatlı olmuş, bunlar yumuşak mı? sert mi? çok ufalanıyor mu?

    YanıtlaSil

Merhaba, google hesabınız yoksa lütfen ANONİM kullanıcıyı seçerek yorum bırakınız.