11 Mayıs 2014 Pazar

Özbek Pilavı

Diyar diyar gezerken özbek pilavı ilişti gözüme. Sevgili Nur teyzem geldi aklıma ve sağolsun hemen anlattı bana özbek pilavını. Ben de yaptım. 
Bugün anneler günü ve ben burdan Nur teyzemin anneler gününü kutluyor, marifetli ellerinden sevgi ve saygıyla öpüyorum. 



MALZEMELER: 

1) 350 gr kuzu kuşbaşı
2) bir baş kuru soğan
3) 2-3 tane havuç
4) 2 su bardağı pirinç


 YAPILIŞI: 
1) Kuşbaşı eti küçük doğrayın. Bir tencereye alın, bir yemek kaşığı sirke ile ağzını kapatarak etler yumuşayıncaya dek pişirin. 
2) Soğanı yarım halka doğrayın ve yumuşayan ete verip, kavurun. 
Havucu rendeleyin. 
3) Pirinci 10-15 dakika sıcak suda bekletin. 
4) Tencerenin altına önce rendelenmiş havucu yayın. Üzerine etleri serin. Pirinci süzün ve etlerin üzerine yayın. 

1 e 1, ölçülü sıcak suyu tencerenin kenarın verin. Önce yüksek ateşte, sonra altını kısarak suyunu çekene kadar pişirin. 
Pirinç suyunu çekince altını kapatın. Üzerine bir bez kapatıp, yarım saat kadar demlenmesini bekleyin. 
Tencerenin üzerine bir tabak kapatıp, ters çevirerek servis edin. 


Güzel bir salatayla.... 

AFİYET OLSUN... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba, google hesabınız yoksa lütfen ANONİM kullanıcıyı seçerek yorum bırakınız.