20 Mart 2015 Cuma

Tırtıl Kurabiyeler

Çok sevdiğim "tırtıl kurabiyeleri" ben de denedim sonunda. Keyif alarak yaptım, keyif alarak ikram ettim ve çok severek yedim. Umarım siz de seversiniz.


MALZEMELER: 
1) 125 gr margarin ( ben 60 gr tereyağ, 60 gr margarin olarak kullandım)
2) 1 su bardağı pudra şekeri
3) 1 adet yumurta
4) yarım su bardağı sıvı yağ
5) birer paket kabartma tozu ve vanilinli şeker
6) 3 su bardağı un

Yapılışı: 
1) Pudra şekeri ve margarini krema kıvamını alana dek çırpın. Yumurtayı ekleyip çırpmaya devam edin. Sıvı yağı ekleyin. 
2) Un, vanilinli şeker ve kabartma tozunu ayrı bir kapta harmanlayın. 
Unu bir kaşık yardımıyla peyderpey yağlı karışıma verin ve yoğurma ucuyla karışımı düzgün bir hamur kıvamını alana dek yoğurun. 
3) Hamuru bir sıkma torbasına alın ve yıldız uç takın. Fırın tepsisine yağlı kağıt serin. Fırını 170 dereceye ısıtın. 
Fırın tepsisine hamurdan şekiller çizin. Fırına verin. 
Yaklaşık 12 dakika pişirin. 
4) Tepsiniz fırındayken süsleme için çikolatanızı benmaride eritin. 



5) Fırından çıkardığınız kurabiyeleri ızgara teline alın ve soğumaya bırakın. Soğuyan kurabiyeleri önce çikolataya bandırın. Tekrar ızgara teline alın ve üzerine istediğiniz süslemeyi yapın. Hindistan cevizi, renkli şekerlemeler... 
6) Buzdolabında soğutun ve ikram edin. 
Afiyet olsun... 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Merhaba, google hesabınız yoksa lütfen ANONİM kullanıcıyı seçerek yorum bırakınız.